Més informació [ Detall d'activitat

 
REC0030425   Avaluar els aprenentatges competencials
2017-2018   Curs. Primària-Secundària
  
   2/7/2018 - 6/7/2018 (20 hores) de 9:00h a 13:30h
   ESC Jacint Verdaguer
   c. Ramon y Cajal, 8 (Tàrrega) 
  
Format   Presencial
Organització   Grup d'ensenyants de l'Urgell-Segarra
  
  
  
Inscripció   01/09/2017 - 02/07/2018
  
Cost matrícula (Euros)   30
  
Descripció i   Metodologia:   L’ensenyament per competències ha comportat canvis en la forma d’ensenyar i d’aprendre.
Per avaluar els aprenentatges s'ha fet necessari disposar de noves eines que ens permetin avaluar el procés d’aprenentatge, i no només el resultat d’aquest.
En aquest curs pretenem oferir al professorat eines d’avaluació de les competències que, a més a més de ser útils i pràctiques per als docents, també afavoreixen l’avaluació formadora de l’alumnat.
  
Objectius   - Evocar el concepte d’aprenentatge competencial.
- Conèixer i reflexionar sobre les variables que determinen l’avaluació.
- Relacionar les metodologies competencials amb l’avaluació competencial.
- Diferenciar entre l’avaluació tradicional i l’avaluació de competències, en funció de la seva finalitat educativa.
- Conèixer mètodes d'avaluació participatius a l'aula.
- Elaborar diferents instruments d’avaluació competencial: rúbriques, dianes, mapes mentals, graelles d’observació, diari de classe, dossier d’aprenentatge... que siguin significatius i funcionals per als participants.
- Analitzar els instruments d’avaluació per tal d’adaptar-los al nivell de desenvolupament dels infants i joves.
- Enriquir el ventall d’instruments d’avaluació comuns amb d’altres més innovadors i/o més específics de la competència.
  
Continguts   - Relació: competència-metodologia competencial-avaluació competencial.
- Què entenem per avaluar?
- Legislació sobre l'avaluació
- Finalitats i funcions de l'avaluació
- Avaluar, coavaluar i autoavaluar
- Instruments d'avaluar competències
  
Avaluació   La participació en els debats i la realització d'activitats pràctiques a l'aula permetrà al professorat formador valorar l'assoliment dels objectius.
Es recollirà un dossier d'aprenentatge personal (Portfoli) amb tots els documents i instruments d'avaluació elaborats (Bases d'orientació, rúbriques, mapes mentals, dianes...)
Cada participant lliurarà un diari de classe amb reflexions pedagògiques i didàctiques de les diferents sessions.
Es realitzaran autoavaluacions de les diferents sessions de classe
Durant la darrera sessió del curs s'haurà de respondre un qüestionari valorant el grau de satisfacció dels participants en relació als continguts i desenvolupament de l'activitat formativa.
  
Requisits de  certificació   S'ha d'assistir a un mínim del 80% de les hores de classe.
Participar activament en les dinàmiques d'aula i en l'elaboració de materials.
Realitzar les autoavaluacions de les diferents sessions.
Recollir en un dossier d'aprenentatge personal (Portfoli) tots els documents i instruments d'avaluació elaborats (Bases d'orientació, rúbriques, mapes mentals, dianes...)
Lliurar un diari de classe amb reflexions pedagògiques i didàctiques de les diferents sessions.
  
E-mail   geus@mrp.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dilluns   02/07/2018   0900   1100 
 Sessió 2   dilluns   02/07/2018   1130   1330 
 Sessió 3   dimarts   03/07/2018   0900   1100 
 Sessió 4   dimarts   03/07/2018   1130   1330 
 Sessió 5   dimecres   04/07/2018   0900   1100 
 Sessió 6   dimecres   04/07/2018   1130   1330 
 Sessió 7   dijous   05/07/2018   0900   1100 
 Sessió 8   dijous   05/07/2018   1130   1330 
 Sessió 9   divendres   06/07/2018   0900   1100 
 Sessió 10   divendres   06/07/2018   1130   1330 
  


Activitat reconeguda en resolució de data 20/06/2018 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).